Yang Mana Lebih Mencabar ?

Rabu, Mac 21, 2018


Hai semua terjumpa pulak gambar nie dalam facebook,korang rasa mana yang lebih mencabar ???
Pada pendapat i dua-dua mencabar kalau kita selalu duk tangguh kerja , biar banyak-banyak macam tu baru nak mula kerja..masa tengah sikit tak nak buat pulak kan..

Tapi i pilih B lah sebab bila nak mencuci pinggan mangkuk bagai kena berdiri kan nak-nak kalau banyak nak kena cuci iskk lenguh kaki-kaki nie , tu belum lagi air merecik sana sini pakai apron pun boleh basah diknon oiii..Jadi i selalu sambil masak sambil mencuci jadi tak adalah banyak nak kena cuci nanti betul tak..

Untuk A bagi i ok lah sebab dah menjadi kebiasaan seminggu sekali je lipat semua jenis baju seluar hahaha , i biasa kalau lipat baju sambil tengok TV jadi tak adalah rasa banyak sangat kita kena lipat..sedar-sedar dah siap..

Apa-apa pun  jangan lah simpan kain baju bergunung ganang sampai berminggu-minggu tak lipat tau dah penuh sinki baru nak cuci ,sakit mata orang yang menengok nanti terutama kalau kita dah berumahtangga jadi faham-faham sendiri lah.. 



You Might Also Like

2 ulasan

  1. dua dua pun mencabar kalau dah berlonggok longgok mcm tu ... lagi bagus, lipat lah baju setiap hari, cucilah piring setiap kali habis guna ... muehehe.

    BalasPadam
  2. for me..lipat baju of coz. Sbb pinggan memang tak suka kumpul2...sudah guna..masak or makan .. mesti terus basuh. tak suka kumpul. but baju tu..memang hujung minggu baru layan sekali gus.

    BalasPadam